Všeobecné obchodní podmínky

1. Úvodní ustanovení

1.1 V souladu s ustanovením §273 zák. č. 513/1991 Sb. (Obch. zák.) v platném znění vydává společnost Zahradní centrum Skochovice


Sídlo
Hlušičky 17
503 56 Hlušice

Provozovna
adresa naší kamenné prodejny, vyzvednutí zásilek, zasílání zásilek
Skochovice 32
503 51 Chlumec nad Cidlinou


tyto všeobecné obchodní podmínky, jež jsou nedílnou součástí kupní smlouvy, uzavřené mezi:


dále jen „prodávající“
na straně jedné a
dále jen ”kupující” na straně druhé.


1.2 Objednáním zboží prostřednictvím sítě internet stvrzuje kupující, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a reklamačním řádem a že s nimi souhlasí. Kupující, stejně jako prodávající, se zavazují těmito všeobecnými smluvními podmínkami řídit stejně, jako by tyto podmínky byly vytištěné a podepsané ve formě smlouvy. Všeobecné smluvní podmínky jsou závazné v platném aktuálním znění, jsou veřejně přístupné na internetových stránkách prodávajícího http://www.zahradnictviskochovice.cz/.

2. Předmět smlouvy

2.1 Předmětem smlouvy je prodej zboží uvedeného kupujícím v objednávce zboží.
2.2 Údaje o zboží, uvedené na internetových stránkách , v katalozích, prospektech a jiných tiskovinách prodávajícího (např. rozměry, materiál, doplňky, složení apod.) jsou pouze údaji informativními a z tohoto důvodu může dodané zboží vykazovat mírné odchylky (nejedná se o vadu zboží).
2.3 Objednané zboží bude kupujícímu dodáno v jakosti a provedení, jež se hodí pro účel, k němuž je takové zboží určeno a v souladu se specifikacemi či vlastnostmi obvyklými pro daný druh zboží, vyhovujícím příslušným normám, předpisům a nařízením platným na území České republiky.

3. Objednávka zboží

3.1 Kupující objednává u prodávajícího zboží prostřednictvím internetového obchodu (e-shopu) prodávajícího.
3.2 Každá objednávka zboží podaná prodávajícímu prostřednictvím jeho internetového obchodu je pro kupujícího závazná a považuje se za návrh kupní smlouvy.
3.3 Kupní smlouva je uzavřena okamžikem přijetím objednávky prodávajícím. Prodávající sdělí kupujícímu, že objednávku přijímá bezprostředně po podání objednávky, nejpozději však do 3 dnů a to prostřednictvím elektronické pošty či jakoukoliv jinou jednoznačnou formou. (Objednávky přijaté o víkendech a státních svátcích jsou nejčastěji potvrzovány následující pracovní den.) Přijetí objednávky prodávajícím po této lhůtě se považuje za novou nabídku ze strany prodávajícího a je tedy nutná následná akceptace ze strany kupujícího.
3.4 Prodávající je oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (tj. množství zboží, výše ceny, náklady na přepravu, vzdálenosti apod.), žádat kupujícího o autorizaci objednávky vhodným způsobem (např. písemně nebo telefonicky) anebo žádat kupujícího o zaplacení kupní ceny či její části předem. V takovém případě nedojde k uzavření kupní smlouvy dříve, nežli okamžikem řádného a včasného splnění podmínek vyžadovaných prodávajícím.
3.5 Každá objednávka je závazná (Občanský zákoník § 544-545, zákon č. 40/1964 Sb) dle našich obchodních podmínek. Zákazníci, kteří si objednají zboží a objednanou zásilku si nevyzvednou, případně za objednávku nezaplatí, budou zveřejněni v registru dlužníků a bude po nich požadováno uhrazení vzniklých nákladů na odeslání zboží a manipulační poplatek (tzv. smluvní pokuta) ve výši 300,- – 500,- Kč dle výše objednávky. Odesláním objednávky kupující souhlasí s našimi obchodními podmínkami a smluvní pokutou v této výši. Upozorňujeme, že veškeré nesplacené pohledávky (neuhrazené smluvní pokuty), budou předány k vymáhání včetně nákladů s tím spojených.
3.6 V případě, že kupující v dohodnutém termínu nepřevezme nebo si nevyzvedne zboží, kterým je živý materiál (rostliny, dřeviny), má prodávající nárok na úhradu všech vzniklých nákladů týkajících se této zmařené objednávky a kupující je povinen tyto náklady uhradit. Kromě již výše zmíněné smluvní pokuty a uhrazení nákladů na odeslání zboží, bude po kupujícím požadováno i zaplacení veškerého zboží z objednávky, jelikož charakter zboží neumožňuje jeho další prodej a většinou je nutné provést likvidaci tohoto zboží.
3.7 Hodnota každé objednávky v E-shop Dekorace nebo E-shop Zahradní sortiment činí minimálně 400,- Kč (bez poštovného). Hodnota objednávky v E-shop Rostliny činí minimálně 300,- Kč (bez poštovného).
3.8 Maximální hmotnost jedné zásilky je 15 kg. Objemnější objednávky mohou být rozděleny do více zásilek. Prodávající se s kupujícím na rozdělení zásilek vždy předem dohodne.

4. Kupní cena a platební podmínky

4.1 Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu za zboží kupní cenu platnou v okamžiku doručení objednávky prodávajícímu. Jakákoliv následná změna kupní ceny nemá vliv na povinnost kupujícího uhradit kupní cenu v původně dohodnuté výši, a stejně tak i povinnost prodávajícího dodat objednané zboží za původně dohodnutou cenu.
4.2 Kupující je povinen uhradit prodávajícímu kupní cenu včetně DPH ve výši platné pro okamžik uzavření kupní smlouvy.
4.3 Kupující je povinen uhradit prodávajícímu náklady na poštovné a balné. Výše poštovného a balného je stanovena v objednávce zboží v závislosti na druhu zboží a způsobu přepravy.
4.4 Objemnější zásilky jsou řešeny individuálně. Prodávající si vyhrazuje právo rozdělit objednávku do více zásilek, vše proběhne po předešlé dohodě s kupujícím.
4.4 Kupující je povinen zaplatit celkovou sumu za objednávku přepravci zboží (tzv. dobírkou) případně předem na účet prodejce. Způsob úhrady je nedílnou součástí objednávky zboží. Pokud si kupující zvolí možnost úhrady předem na účet prodávajícího, vyčká nejprve na informační e-mail od prodávajícího o dostupnosti zboží, teprve poté provede samotnou platbu.
4.5 Pokud se někdy v minulosti vrátilo od kupujícího zboží z důvodu nezaplacení, či nevyzvednutí objednané zásilky, je kupující povinen zaplatit kupní cenu za každou další objednávku předem na účet prodávajícího.
4.6 Pokud by se stalo, že kupující uhradí zásilku předem a prodávající nebude schopen zajistit dodání vybraného zboží, prodávající informuje kupujícího a vrátí mu kupní cenu daného výrobku dohodnutým způsobem.

5. Dodací podmínky, dodací lhůta

5.1 Prodávající zajistí doručení zboží kupujícímu dle způsobu zvoleného v objednávce zboží.
5.2 Místem dodání zboží se rozumí adresa uvedená kupujícím v objednávce zboží.
5.3 V případě osobního odběru zboží provozovně zahradnictví, zašle prodávající kupujícímu informační e-mail o uložení zásilky připravené k vyzvednutí. Kupující si může zásilku vyzvednout v běžné otevírací době Zahradního centra Skochovice. Aktuální informace o otevírací době najde kupující na internetových stránkách prodávajícího www.zahradnictviskochovice.cz. Zásilka bude uložena po dobu 10 dnů, v případě objednávky zboží v E-shopu Dekorace a E-shopu Zahradní sortiment, v kamenné prodejně. Pozor, v případě objednávky živého materiálu, v E-shopu Rostliny, bude zásilka uložena po dobu 5 dnů! Pokud si ji tam kupující v tomto termínu nevyzvedne, bude zásilka stornována a prodávající bude nucen řešit situaci způsobem totožným, jako je nepřevzetí zásilky od dopravce, případně nevyzvednutí zásilky na poště.
5.4 Dodací lhůta zboží je závislá na druhu a množství objednaného zboží a bude prodávajícímu upřesněna v potvrzení objednávky zboží. Jakékoliv jiné informace o dodací lhůtě mají pouze informativní charakter a nejsou pro prodávajícího závazné.
5.5 Balíky s rostlinami a dřevinami (živým materiálem) rozesílá prodávající v pořadí dle doručených objednávek. Vlivem nepřízně počasí nebo pracovní vytíženosti v období jarní a podzimní sezóny si prodávající vyhrazuje právo na mírné zpoždění celé objednávky, kupující bude o zpoždění informován. Prodávající bude kupujícího, při odesílání živých rostlin, vždy informovat o odeslání zásilky, aby kupující o zásilce věděl a zboží si převzal v co nejkratší době.

6. Odpovědnost prodávajícího za vady zboží

6.1 Kupující je povinen si bezprostředně po převzetí od přepravce či prodávajícího zboží zkontrolovat a tuto skutečnost potvrdit na dodacím listě, dokladu o přepravě, příp. jiném dokladu. Podpisem dodacího listu, či jiného dokladu, kupující potvrzuje, že zásilka byla doručena bez zjevných závad a na pozdější reklamaci o porušenosti obalu zásilky nebude brán zřetel. V opačném případě kupující sepíše s dopravcem zápis o škodě a neprodleně kontaktuje prodávajícího elektronicky na adrese zahradnictvi.skochovice@seznam.cz.
6.2 Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží a zaplacení ceny zboží uvedené na daňovém dokladu.
6.3 V případě objednávání rostlin a dřevin se kupující zavazuje k přijetí zásilky přímo od dopravce nebo vyzvednutí v den doručení, v opačném případě nebude mít kupující nároky na reklamaci zaslaného zboží z důvodu uskladnění zásilky. Olistěné rostliny kupující první dny po vybalení chrání před přímým slunečním zářením. Kořeny prostokořenných rostlin kupující vloží před výsadbou na 24 hodin do nádoby s vodou. Všechny rostliny po výsadbě kupující řádně zalije. Při podzimní výsadbě doporučuje prodávající všechny nově sázené rostliny zasypat u země např. listím, aby byly chráněny před mrazem.
6.4 Prodávající odpovídá kupujícímu za vady, které se projeví jako rozpor s kupní smlouvou po převzetí věci v záruční době, která činí 24 měsíců, s výjimkami stanovenými zákonem. Záruční doba počíná běžet okamžikem převzetí zboží kupujícím.
6.5 Záruka se vztahuje na výrobní vady výrobků nebo jiné vady, které nebyly způsobeny neodborným nebo nešetrným zacházením, použitím výrobku v rozporu s jeho účelem nebo návodem k obsluze, mechanickým poškozením nebo opotřebením či živelnými pohromami (např. úderem blesku či jiným atmosférickým výbojem, ohněm či vodou nebo působením jiných nestandardních jevů, jako např. přepětí v rozvodné síti apod.).
6.6 Kupující má právo na reklamaci rostliny v případě jejího uhynutí nebo poškození během přepravy. Objednanou zásilku s rostlinami si musí kupující převzít přímo od dopravce nebo vyzvednout v den doručení, v případě nevyzvednutí zaslaného zboží v tomto termínu, nemůže být toto zboží reklamováno. Prodávající nemůže ručit za ztráty rostlin, které vznikly nedodržením pěstitelských zásad, experimenty nebo neověřenými postupy. Reklamaci podá kupující elektronicky na adresu zahradnictvi.skochovice@seznam.cz a to co nejdříve po zjištění důvodu reklamace, nejpozději druhý den po převzetí zásilky. Reklamace musí obsahovat název a počet reklamovaných položek, důvod jejich reklamace, stručný popis ostatních položek v zásilce (aby měl prodávající představu o stavu ostatního zboží), datum převzetí zásilky, číslo objednávky nebo faktury, telefon, digitální fotografii reklamované položky a digitální fotografii ostatního zboží. Vyřízení reklamace proběhne bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se zúčastněné strany nedohodnou jinak.
6.7 Reklamaci veškerého jiného zboží než živého materiálu (rostlin a dřevin), tedy zboží z E-shopu Dekorace a E-shopu Zahradní sortiment, kupující oznámí elektronicky na adrese zahradnictvi.skochovice@seznam.cz. Oznámení reklamace musí obsahovat popis závad, číslo objednávky nebo faktury, digitální fotografii poškozeného zboží a kontakt na zákazníka. Kupující může zboží vrátit osobně přímo v provozovně, nebo poslat řádně zabaleno doporučenou zásilkou na tu samou adresu. Při zasílání reklamovaného zboží zpět volte vhodný obal (nejlépe původní), aby nedošlo k poškození zboží při přepravě, do zásilky dále vložte daňový doklad a číslo účtu, na který máme poslat peníze za reklamované zboží. Náklady na poštovné vzniklé zasláním reklamovaného zboží si hradí kupující sám. Vyřízení reklamace proběhne bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se zúčastněné strany nedohodnou jinak Kupní cena reklamovaného zboží bude zákazníkovi převedena na číslo zaslaného bankovního účtu.
6.8 Práva z odpovědnosti za vady zboží zaniknou, nebyla-li uplatněna v záruční době.
6.9 Nároky z odpovědnosti za vady dodaného zboží se řídí platnými právními předpisy.

7. Odstoupení od kupní smlouvy

7.1 Zákazník má právo odstoupit od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží s výjimkou případů uvedených v § 53 odst. 8 obč. zák.
7.2 Odstoupení od smlouvy musí být písemně doručeno prodávajícímu na adresu jeho provozovny společně se zakoupeným zbožím. Kupující může zboží vrátit osobně nebo poslat řádně zabaleno (ideálně v původním, nebo jiném pevném, kartónovém obalu) doporučenou zásilkou. Při zasílání zpět volte vhodný obal (nejlépe původní), aby nedošlo k poškození zboží při přepravě. (Vrácené zboží zároveň doporučujeme pojistit..) Zboží poškozené při přepravě v důsledku volby nevhodného obalu nelze vyměnit nebo za takové zboží nelze žádat vrácení peněz. Nezasílejte vrácené zboží na dobírku, zásilky zaslané na dobírku nebudou převzaty. Do doporučené zásilky vložte zboží, daňový doklad, písemné sdělení, že zboží vracíte a číslo účtu, na který máme poslat částku za vrácené zboží. Vrácené zboží s doklady musí být odesláno zpět nejpozději 14. den od dne převzetí. Zboží odeslané na adresu provozovny prodávajícího v rámci odstoupení od smlouvy bude překontrolováno. Prodávající bezprostředně poté (v případě splnění všech zákonných podmínek odstoupení od smlouvy) vrátí, nejpozději do 30 dnů, kupujícímu uhrazenou kupní cenu, poníženou o náhradu za skutečně vynaložené náklady prodávajícího spojené s vrácením zboží (§ 53 Občanského zákoníku), na číslo bankovního účtu uvedené zákazníkem v reklamační zásilce. Náklady spojené s vracením zboží a poštovné hradí kupující.
7.3 Pokud kupující obdržel jiný výrobek, než si objednal (neúmyslná záměna při balení zboží), sdělí nám tuto informaci nejpozději do 3 dnů od vyzvednutí zásilky, elektronicky na adresu zahradnictvi.skochovice@seznam.cz. Výrobek zašle zpět na adresu provozovny nepoužitý, nepoškozený a v původním obalu spolu s dodacím listem. Bezplatně Vám zašleme výrobek správný. Při zasílání zpět volte vhodný obal, aby nedošlo k poškození zboží při přepravě. Zásilku v žádném případě neposílejte na dobírku, zásilky zaslané na dobírku nebudou převzaty. Náhrada poštovného za zaslání jiného zboží bude zákazníkovi převedena na bankovní účet.

8. Ochrana osobních údajů

8.1 Kupující prohlašuje, že veškeré údaje, které poskytl prodávajícímu za účelem dodání zboží, jsou pravdivé a odpovídají skutečnosti, přičemž si je vědom případných následků vyplývajících z nepravdivosti tohoto prohlášení.
8.2 Prodávající prohlašuje, že veškeré osobní údaje, které mu kupující poskytl o své osobě jsou důvěrné, budou použity pouze pro interní potřebu prodávajícího a nebudou zveřejněny, poskytnuty třetí osobě či nijak zneužity. Osobní údaje jsou shromažďovány z obchodních, logistických, statistických a marketingových důvodů. Při nakládání s osobními údaji je prodávající povinen řídit se zákonem číslo 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
8.3 Kupující odesláním objednávky zboží dává prodávajícímu souhlas ke shromažďování a uchovávání osobních údajů o jeho osobě a nákupech a k jejich následnému zpracování pro potřeby prodávajícího.
8.4 Kupující má právo požádat kdykoliv o vymazání svých osobních údajů z databáze prodávajícího a ten je povinen žádosti bez odkladu vyhovět.
8.5 Kupující (i potenciální kupující) svojí registrací v e-shopu prodávajícího dává souhlas k občasnému zasílání novinek e-mailem. V případě, že si registrovaný nepřeje e-maily dostávat, prodávající je povinen na požádání e-mailový kontakt z databáze vymazat.

9 Závěrečná ujednání

9.1 V souladu s ustanovením §262 odst.1 obchodního zákoníku se strany dohodly, že jejich smluvní vztah a spory z něho vzniklé se budou řídit obchodním zákoníkem.
9.2 Jakékoliv situace nezmíněné v těchto všeobecných obchodních podmínkách a stejně tak i právní vztahy vyplývající z kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím se řídí zákonem č. 40/1964 Sb. (občanský zákoník) v platném znění.
9.3 Tyto všeobecné obchodní podmínky nahrazují v plném rozsahu všechny předchozí všeobecné obchodní podmínky vztahující se ke službám prodávajícího.
9.4 V případě, že jakékoliv ustanovení všeobecných obchodních podmínek bude shledáno nezákonným či neplatným, nebude tím dotčena platnost respektive účinnost ostatních ustanovení všeobecných podmínek.
9.5 Tyto všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1.listopadu 2012.